Rejestracja Logowanie
14755720473364_Event_z_efektem_Wow_1.jpg

Event z efektem Wow

Eventy są ważnym instrumentem marketingu wewnętrznego. Nie ma lepszej drogi do integracji, niż dobrze przemyślane wydarzenia, które w zależności od celów mają do dyspozycji bogaty wachlarz eventowych narzędzi. Rozmawiamy na ten temat z Olgą Krzemińską-Zasadzką, Dyrektorem Zarządzającym agencji POWER.

Jakie funkcje spełnia event jako narzędzie marketingu wewnętrznego?

Event jest obecnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. Oczywiście mówimy o evencie rozumianym jako dobrze przemyślane i zaplanowane działania, posiadające konkretny cel, który osiągamy przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi. W przeciwieństwie do dobrze już znanych form komunikacji, event daje nam szansę na wyjątkowość i świeżość w działaniu. Dodatkowo, coraz częściej zwraca się uwagę na fakt, że to właśnie event daje nam możliwość zbudowania „zaangażowania”, a to przecież jeden z najważniejszych obecnie elementów, o który dbają wszystkie firmy.

Jakiego typu eventy można zorganizować dla pracowników?

Wszystko zależy od tego, na czym nam w danym momencie zależy najbardziej. Tak jak wspominałam, event to wydarzenie zaplanowane i zorganizowane pod kątem osiągnięcia ściśle określonego celu.
I to właśnie ten cel determinuje rodzaj wydarzenia. Jeśli mówimy o pracownikach, to w zależności od potrzeby organizacyjnej wydarzenie może integrować, motywować, propagować idee, edukować lub budować wizerunek marki.

Jakie trendy dominują obecnie w obszarze event marketingu dla pracowników?

Obserwuję, że coraz częściej sięgamy po nowości technologiczne, ale także po nowości w ogóle. Event musi mieć element świeżości i zaskoczenia. Event musi być „wow”, musi być skonstruowany tak, aby nasi pracownicy chcieli wziąć w nim udział. Z coraz większą świadomością planujemy tego typu wydarzenia, biorąc pod uwagę potrzeby naszego zespołu, jego oczekiwania, zainteresowania. Zdajemy sobie sprawę, że pracownicy mieli okazję spróbować i zobaczyć już wiele różnych atrakcji, ogrzewanie tego samego rok po roku, nie sprawdzi się, będzie wiało nudą. Szukamy więc czegoś, czego jeszcze nie było: nowe miejsca, nowe technologie, nowe gadżety. Coraz częściej sięgamy po wydarzenia sportowe i przygodowe, chcemy dać naszym pracownikom coś więcej, pokazać, że są dla nas ważni, nie tylko przez 8 godzin dziennie, ale także poza tym czasem. Nadal szuka się nietypowych czy bardzo atrakcyjnych i luksusowych miejsc na organizację wydarzenia. Liczy się kreatywność, doświadczenie i relacje.

Jak wybrać odpowiedni scenariusz eventu dla pracowników, czym się należy kierować?


Zanim zaczniemy pracować nad scenariuszem trzeba zadać sobie czy Klientowi pytanie: co chce osiągnąć dzięki temu eventowi, po co chce go zrobić? Dopiero wtedy możemy dobrać atrakcje i całą otoczkę. Jeśli chcemy edukować pracowników poszukamy ciekawych możliwości w tym zakresie i obiektów przystosowanych do tego typu założeń, jeśli chcemy się zintegrować zbudujemy scenariusz, dzięki któremu pracownicy będą mieli czas na wspólne działanie, poznanie się, jeśli natomiast celem jest poprawa jakości komunikacji czy współpracy w zespole, zadania przed którymi zostaną postawieni pracownicy będą opierały się o wypracowanie dobrego działania w tym zakresie. Tak więc najpierw zastanówmy się: po co, a potem działajmy i twórzmy scenariusz. Nie możemy oczywiście zapomnieć, że scenariusz opracowujemy w oparciu o informacje uzyskane od Klienta np. data wydarzenia, dla kogo jest wydarzenie, informacje o grupie. Bierzemy także pod uwagę posiadane kontakty, możliwości lokalizacyjne. Niezbędne jest ciągłe monitorowanie czy wszystko postępuję zgodnie z planem wyznaczając harmonogram prac przed wydarzeniem, a także podczas wydarzenia.
2016-10-04
nowosci_szczegoly.php